Disconnected - RECENZIA

Táto recenzia bola napísaná na hodinu mediálnej výchovy.
Budem rada, ak mi do komentárov napíšete názor na túto recenziu.
Či Vás oslovila, alebo naopak nezaujala.
Recenziu nájdete v celom článku.

Disconnect

"Film nezomrie, pokiaľ bude v kine tma." - Samuel Goldwin
Ale, pocit z tohto filmu vo vás zotrvá, ešte nejaký ten týždeň. Môže sa stať, že začnete byť voči internetu a sociálnym sieťam trochu paranoidný, ale myslím si, že film svoj cieľ splnil, ktorým bolo oboznámiť ľudí s nástrahami a nebezpečenstvom spojených s používaním internetu. Ako sa hovorí, internet je dobrý sluha, ale zlý pán. Do deju sa dostanete už pri úvodných titulkách. Vo filme sa odohrávajú tri samostatné príbehy, ktoré boli počas deja šikovne poprepletané. Prvý príbeh bol o novinárke Nine, ktorá pre svoju kariéru urobila reportáž o chlapcovi, ktorý sa odhaľoval online na platených stránkach pre dospelých. Druhý príbeh bol o manželskom páre, ktorý sa vyrovnával so smrťou svojho dieťaťa cez internet. Muž hral hazardné hry cez internet a žena si dopisovala s neznámymi osobami cez sociálnu sieť. Pomocou internetu im niekto vybielil účet a snažia sa to vyriešiť pomocou detektíva, nakoniec to, ale manžel ako bývalý vojak prevezme do vlastných rúk a manželia to idú riešiť s potenciálnym podvodníkom na vlastnú päsť. Tretí príbeh je o dvoch chlapcoch, ktorí si vystrelia z neobľúbeného chlapca, ktorí to nezvládne a dostane sa do nemocnice, kde jeho stav je kritický. Navonok tri odlišné príbehy, ktorých spoločná téma bol virtuálny svet, sú poprepájané aj vzťahovo. Ninin nadriadený je otec šikanovaného a otec šikanátora je zároveň detektívom pre manželský pár. Herci svoje obsadenie postáv stvárnili veľmi dobre, dokonca až nad očakávania. Jednotlivé "scény" z filmov sa mi v skutku páčili, až na niektoré pasáže, hlavne na konci s manželským párom, ktoré sa snažili hrať na city.
Síce film začína trhane a pôsobí to lacno, veľmi náročný divák by to možno, hneď zo začiatku vypol v domnení, že sa celý film bude niesť v takomto duchu. Našťastie sa to po pár minútach upravilo a vy ste dej začali naplno vnímať a rozumieť mu. Strih bol spravený dobre, aby vás film ani po hodine nezačal nudiť a boli v napätí, ako sa príbeh bude vyvíjať ďalej. Hudba sa do jednotlivých scén dobre hodila a dokázala vystihnúť a doplniť jednotlivé scény, tak ako hranie sa so svetlom a filtre použité v jednotlivých situáciách, ktoré vyvolali vo vás jednotlivé pocity, ktoré aj mali, či už to bol smútok, hnev, adrenalín...
Záver filmu bol podľa mňa už prehnane dojemný a skreslený. Určite by sa ani nič nevyriešilo tak jednoducho, hlavne čo sa týka manželského páru a bitky medzi dvoma otcami. Síce sa povedzme, že ani jeden príbeh neskončil šťastne, ani úplne tragicky, chýbal mi tam nejaký záver doriešenia jednotlivých situácií. Film sa skončil povedzme do cela rovnako ako väčšina filmov a to tak, že každá rodina si uvedomila, čo pre nich znamenajú ich blízki.

Upútavka na film:

Čo je to recenzia?

Recenzia je kritický rozbor umeleckého alebo odborného diela, ktorý obsahuje jeho odôvodnené hodnotenie. Patrí k publicistickým žánrom.